Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Πώς έλυσα το ζήτημα των θολωμένων τζαμιών στο αυτοκίνητο


Εδώ και καιρο με ενοχλούσαν τα θολωμένα τζάμια του αυτοκινήτου και είχα δοκιμάσει διάφορα. Βασικά βαριόμουν να κάτσω και να σκεφτώ με προσοχή. Τελικά το έκανα. Και σκέφτηκα κάπως έτσι.

Τα τζάμια θολώνουν. Άρα έχουμε σταγονίδια νερού, στην αρχή πολύ μικρά που αυξάνουν σταδιακά. Ωραια. Ξερω ποια είναι η βασική φυσική γι αυτό:

  • Το νερο σε κάθε θερμοκρασία πετάει μόρια προς τα έξω
  • Όσο πιο ζεστό είναι το νερό τοσο πιο έντονα «πολυβολεί» μόρια νερου τριγύρω του
  • Υπάρχουν όμως και μορια νερου που γυροφέρνουν στον αέρα και τυχαία κάποια πέφτουν στο νερο και ενώνονται μαζι του. Αυτό είναι το ιδιο πράγμα με αυτό που λέμε: έχει υγρασία (εντονη ή λιγοστή)
  • Οσο πιο πολλά μορια νερου γυροφέρνουν στον αέρα τοσο συχνότερα θα πέφτουν κάποια στο νερό

Να πώς φαντάζομαι όλο αυτό (κυρίως από τη μέση του βίντεο και κάτω):


Λέω τωρα:
Το σημαντικο είναι αν είναι πιο πολλά τα μορια που μπαίνουν ή αυτά που βγάινουν

Και μάλιστα στη συγκεκριμένη περιπτωση αφου θέλω να μοιωσω τα σταγονιδια θα πρέπει να γύρω τη ζυγαριά στην κατευθυνση αυτων που βγαίνουν.

Αρα
Α) πρεπει να μειώσω τα μόρια νερου στον αέρα του αυτοκινήτου. Αυτά έρχονται από τον ιδρώτα μου, την αναπνοή μου, πιθανώς ζεστο καφε ή τσαι σε θερμός που θα ανοίξω. Για να μειώσω τον ιδρώτα προσπαθώ να ειμαι ήρεμος. Θα βοηθούσε και το αν κρυωνε το αμάξι οπότε δεν θα ιδρώνω πολύ.
Β) πρέπει να αυξήσω τη θερμοκρασία των σταγονων. Ανοιγω τον ζεστο αέρα

Αρα
Σχεδιο
  1. ανοιγω το ζεστό αέρα μέχρι να καθαρίσει το τζάμι
  2. κλείνω το ζεστο αέρα και ανοιγω τα τζάμια του αυτοκινήτου για να κάνει κρυο και για να παρασυρθουν έξω τα εξτρά μορια νερου από την εξάτμιση
  3. Κλείνω τα τζάμια για να ανέβει η θερμοκρασία
  4. Μιλάω ήρεμα και λέω στα παιδιά μου να μην μαλώνουν (αποφεύγω και εγω μαλώματα με πολλαπλά κέρδη)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου